Paul en Elly runnen camping De Dassenplas: ‘Gasten komen hier écht tot rust’
Een oase van rust middenin de natuur van de Brabantse Wal. Dat is waar je camping De Dassenplas van Paul en Elly van de Riet vindt. Al 22 jaar zorgen zij ervoor dat hun campinggasten kunnen genieten van het heerlijke buitenleven tussen Bergen op Zoom en Steenbergen.

Kamperen bij de boer
Veertig jaar geleden ontstond het fenomeen ‘kamperen bij de boer’. Iedere boer mocht destijds vijf caravans op de boerderij toelaten. Dat groeide uiteindelijk uit tot 25 kampeerplaatsen. Paul: “Mijn vader is ook zo begonnen op zijn boerderij. Elly en ik hebben 22 jaar geleden het campinggedeelte overgenomen van hem.”

Verrassing
Elly: “De campinggasten zijn altijd verrast als ze aankomen op de camping. Niemand verwacht dat het zo’n prachtig groen en bloeiend natuurgebied is. We hebben veel gasten die voor de zee een stukje verderop komen. Maar wanneer ze eenmaal gaan fietsen, willen ze niets anders meer”, vertelt Paul met een grote glimlach.

Bijzondere sessies
Elly is naast campingeigenaar ook paardencoach. “Gasten komen op de camping aan en zien dat we coachsessies geven. Wanneer gasten een sessie boeken, gaan ze er vaak zonder verwachtingen in. Hoe mensen zo’n sessie ervaren, is wonderbaarlijk. Ik krijg nu nog appjes van een vrouw van 80 jaar dat haar leven sindsdien positief is veranderd.”

Dat de camping zorgt voor rust en ontspanning bij de gasten is overduidelijk. De camping ligt aan het einde van een doodlopend paadje. “Gasten vertellen dat ze op dat moment denken: ‘o jee we gaan steeds verder het polderweggetje in met bochten en slingerweggetjes, waar gaan we belanden..?’ Maar zodra ze de camping op rijden ze meteen een oase van rust ervaren.” En dat vinden Paul en Elly het mooiste compliment om te krijgen.

“We zien het zelf ook. Sommige mensen komen gespannen aan op de camping en zijn teruggetrokken. Maar na een paar dagen praten ze honderd uit en zijn ze helemaal opgeladen”, glundert Paul.

De natuur in
“Fort de Roovere met de Mozesbrug én de route langs alle vestigingen zijn favoriet bij onze campinggasten, ze willen het liefst niet meer van die fiets af.” Buiten deze uitstapjes is er nog iets waar de campinggasten fan van zijn: “Geocaching: personen of organisaties verstoppen over de hele wereld schatten en delen de exacte locatie ervan zodat andere GPS gebruikers de coördinaten kunnen gebruiken om de schatten te vinden. Er ligt er zelfs één op onze camping!”

Ontdek het zelf
“Met mooi weer bellen nieuwe gasten op de dag zelf nog met de vraag of ze kunnen komen met hun tentje.” En daar zijn Paul en Elly trots op. “Steeds meer mensen uit het land weten ons te vinden en worden verrast.” En dat willen de trotse campingeigenaren aan iedereen meegeven: “Kom dit stukje Brabantse Wal zelf ontdekken en ervaar de heerlijke rust!”

www.dassenplas.nl

juli 2022