Breng een bezoek aan onze Zeeuwse buren
Vanuit de Brabantse Wal bereik je gemakkelijk het eiland Tholen. Een brug verbindt de twee gebieden met elkaar. Een eiland dat beslist het bezoeken waard is voor bewoners en bezoekers van de Brabantse Wal!
Of je nu graag de geschiedenis wil ontdekken, de veelzijdige cultuur van de Zeeuwen graag eens wil meemaken of tot rust wil komen in de prachtige natuur van het eiland: er is voor iedere bezoeker iets wils.

Tholen heeft maar één stoplicht op het gehele eiland en maakt dus niet voor niks deel uit van de 5-sterren fietsprovincie Zeeland. Tholen heeft een prachtig en goed onderhouden fietsnetwerk waardoor iedere fietstocht een adembenemende ervaring is. Ook het wandelroutenetwerk nodigt uit tot het maken van bijzondere wandelingen. Denk bijvoorbeeld aan de interactieve Parelroute die het verhaal van Sint Philipsland vertelt.

Eiland van polders, slikken en schorren
Tholen is een eiland in het oosten van Zeeland. Het is een uitgestrekt polderlandschap waar de zilte geur van de zee boven de weilanden hangt. Binnen de dijken is Tholen vooral landbouwgebied, buitendijks liggen uitgestrekte schorren en slikken: twee wadplaten die tweemaal daags door het tij worden overstroomd. Akkerlanden stromen over in natuurgebieden en bijna overal op Tholen heb je de horizon als uitzicht.

Stad en streek
Met veel prachtig bewaarde panden en Rijksmonumenten waan je je werkelijk terug in de tijd en ontdek je de boeiende geschiedenis van het eiland. Blikvangers zijn het Watersnoodhuis dat bevindt in het oude gemeentehuis van Stavenisse bevindt en het Roosevelt Informatiecentrum. Dit centrum vertelt het verhaal van de familie Roosevelt die oorspronkelijk uit Oud-Vossemeer kwam en hoe zij uiteindelijk in Amerika terechtkwamen. Streekmuseum de Meestoof is ook een bezoek waard en geeft een mooi overzicht van het vroegere leven op Tholen en Sint Philipsland.

En wil je thuis ook genieten van de heerlijke streekproducten, dan mag een bezoekje aan de Zeeuwse Streekproductenveiling in St. Annaland niet ontbreken.

Dit gecombineerd met de vele evenementen en sfeervolle restaurantjes met heerlijke streekproducten en verse vis maakt eiland Tholen tot een waar walhalla voor iedere bezoeker! Kijk voor alle info op www.eilandtholen.nl