Sorry, deze activiteit is niet meer beschikbaar
t/m 11 februari

The Hero In You

Het Markiezenhof
Steenbergsestraat 8
4611 TE BERGEN OP ZOOM

Op 24 februari 2022 werd de wereld ruw wakker geschud met het nieuws dat Rusland de aanval op Oekraïne had ingezet. Velen ontvluchten het land, 140 van hen vond opvang in voormalig verzorgingstehuis “Avondvrede” in Bergen op Zoom... Onder hen vier kunstenaars die samen met de Bergse kunstenaar Annemarieke van Peppen het project ‘The Hero in You’ ontwikkelden. Ontstaan door de behoefte verhalen van de oorlog te delen vanuit verschillende perspectieven, die van de Oekraïense vluchtelingen en die van de vrijwilligers die hen in Nederland opvingen. Een impact-art-project met een fototentoonstelling, een spiegelinstallatie en een documentaire. Verhalen die inspireren, ontroeren, confronteren, nieuwe vragen oproepen en je tot nadenken stemmen. Waar is de held in jou? De portretten die hier getoond worden zijn onderdeel van de serie “De Amuletten”.

De amuletten “De liefde overwint”
De Oekraï…

De amuletten “De liefde overwint”
De Oekraïense vrouwen hebben amuletten gemaakt met datgene wat belangrijk voor hen is, om op die manier toch iets van thuis mee te kunnen dragen. Misschien zelfs om een begin te kunnen maken aan het verwerken van trauma en verdriet en de onderlinge band te versterken. De vrouwen laten hierin hun kwetsbaarheid en kracht zien.

Oorlog die ver weg is en ook heel dichtbij. Vernietigend in alle opzichten.

‘The Hero in You’ is mede tot stand gekomen door de Gemeente Bergen op ZoomStadlander Buurt Cultuurfonds en Stichting Atelier van Peppen.

• Regulier € 13,50
  • Kinderen Gratis tot 6 jaar