Het Markiezenhof is een van de fraaiste stadspaleizen van West-Europa. Gebouwd in de late 15e eeuw, door de fameuze Mechelse bouwmeesters Anthonie en Rombout Keldermans, was dit het woonpaleis van de heren en markiezen van Bergen op Zoom.

Tegenwoordig is Het Markiezenhof een museum en geeft het onderdak aan het regionaal archief. De aandacht van museum en archief ligt op de historie van stad en regio en de geschiedenis van de kermis.

In Het Markiezenhof is altijd wat te beleven. De zalen worden intensief gebruikt voor lezingen, concerten, voorstellingen, films. Bovendien is het 'the place to be' als het gaat om feesten & huwelijken en congressen & zakelijke ontmoetingen.

• Elke maandag gesloten
  • Elke dinsdag 11.00 - 17.00 uur
  • Elke woensdag 11.00 - 17.00 uur
  • Elke donderdag 11.00 - 17.00 uur
  • Elke vrijdag 11.00 - 17.00 uur
  • Elke zaterdag 11.00 - 17.00 uur
  • Elke zondag 11.00 - 17.00 uur
  • Bij verhuringen is het monument (deels) niet te bezichtigen.

• Kinderen Gratis (t/m 5 jaar)
  • Kinderen € 6,50 (6 t/m 17 jaar)
  • Regulier € 13,50 (incl. koffie/thee/fris)
  • CJP (Cultureel Jongeren Paspoort) € 11,50
  • Museumpas Gratis (Zoals een Museumkaart / ICOM kaart/ Rembrandtkaart (Vereniging Rembrandt) / VriendenLoterij VIP-kaart / Vriendenpas van het Markiezenhof.)