Sorry, deze activiteit is niet meer beschikbaar
t/m 11 mei

Rondleiding Erevelden

Canadese en Britse erevelden
Ruytershoveweg 29
4622 RL BERGEN OP ZOOM
Plan je route

vanaf jouw locatie

De Commonwealth War Graves Commission (CWGC) brengt haar jaarlijkse “War Graves Week” (de Week van de Oorlogsgraven) naar Bergen op Zoom en biedt gratis rondleidingen en meer aan op de Canadese én op de Britse begraafplaats.

War Graves Week is een initiatief om mensen uit de lokale gemeenschap aan te moedigen om samen te komen en het oorlogserfgoed bij hen in de buurt te ontdekken. Ze leren over de verhalen van degenen die door de CWGC in Bergen op Zoom worden herdacht en over de vaardigheden, toewijding en expertise van de CWGC-medewerkers en vrijwilligers die zich inzetten om hun herinnering levend te houden.

De gratis rondleidingen, voor jong en o…

De gratis rondleidingen, voor jong en oud, vinden plaats op beide erevelden in Bergen op Zoom en geven de bezoekers de kans om de opmerkelijke verhalen te ontdekken van de mannen en vrouwen van de strijdkrachten van het Gemenebest die stierven in de Eerste en Tweede Wereldoorlog en die begraven liggen in hun gemeenschap.

Ruim 1400 slachtoffers uit de  Tweede Wereldoorlog liggen begraven in Bergen op Zoom, waarvan 6 slachtoffers uit de Eerste Wereldoorlog op het ‘Brits’ ereveld zijn begraven .