13 en 14 juli

OSSENDRECHT EN BERGEN OP ZOOM
Plan je route

vanaf jouw locatie

Nederland telt ruim tienduizend imkers. Ook zo benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Kom dan een kijkje nemen bij twee deelnemers van de Bijenhoudersvereniging De Brabantse Wal in Ossendrecht en Bergen op Zoom.

Meiduin in Ossendrecht
Aan de Onze Lieve Vrouwe ter Duinenlaan 106 in Ossendrecht is een observatiekast aanwezig, waar bezoekers de bijen achter glas kunnen waarnemen. De imkers geven tijdens de open dagen graag uitleg over het leven en de werklust van de honingbijen en natuurlijk alles over de verse honing van de Brabantse Wal. In samenwerking met het Natuurpodium is er ook een leerzame tentoonstelling voor groot en klein over Bij&Supermarkt! Daarnaast kunnen kinderen kaarsen maken.

Bergen op Zoom
In de achtertuin van Noordzijde Zoom 1 kun je door een doorzichtige dekplank zien hoe de bijen in de honingkamer aan het werk zijn. Hier kun je ook de honing proeven.

Wanneer

• Zaterdag 13 juli 2024 10.00 - 16.00 uur