Museum Wings over Woensdrecht maakt deel uit van de Stichting Luchtvaart Erfgoed Woensdrecht. De Stichting stelt zich ten doel het Luchtvaarterfgoed in de Zuidwesthoek van Brabant te bewaken en kennis hierover uit te dragen. Dit zowel voor de civiele  luchtvaart als voor de militaire luchtvaart. Met betrekking tot de Tweede Wereldoorlog herbergt de stichting binnen het museum o.a. objecten, documenten en digitaal filmmateriaal over de periode dat het vliegveld Woensdrecht werd bezet door de Duitse overmacht en vervolgens werd  heroverd door de geallieerden.
Daarbij horen ook de gegevens over de boven deze regio nee…

Daarbij horen ook de gegevens over de boven deze regio neergeschoten vliegtuigen, zoals documenten, filmmateriaal en na de oorlog opgegraven objecten. Ook zijn er gegevens over de in deze landstreek neergekomen “V1 vliegende bommen” die veelal in 1944/ 1945 op weg waren naar de haven van Antwerpen. Je kunt bijvoorbeeld een bezoek brengen als je de Liberation Fietsroute Bergen op Zoom rijdt.

Geopend op woensdag, zaterdag en zondag van 13.00 uur tot 16.00 uur.
*  in verband met een verhuizing naar Aviolanda tot 1 mei gesloten.