Oktober 2023 - Op zoek naar een leuke wandeling op de Brabantse Wal? Wij geven je graag wat extra inspiratie om je wandelschoenen aan te doen en eropuit te gaan. In de komende maand worden regelmatig wandelingen georganiseerd waarbij je kunt aansluiten. Ga je liever zelf op pad? Scrol snel door voor alle wandelroutes.

1. Herfstwandeling Dintelse Gorzen
Natuurmonumenten organiseert op zondag 22 oktober een herfstwandeling op de Dintelse Gorzen. Tijdens deze wandeling loop je door de ruige natuur van het gebied en zie je verschillende herfstbloeiers (zoals de vlier en lijsterbes) staan.
Meld je hier aan voor de wandeling.

2. Excursie Ravenhof en Moretusbos
Ook IVN organiseert diverse wandelingen en excursies op de Brabantse Wal. Loop op zaterdag 14 oktober mee door het Moretusbos. De gids vertelt je van alles over de natuur in dit gebied, maar hij vertelt je ook over de geschiedenis van het kasteel, het bos en het theehuisje Gloriëtte.

3. Rondleiding Fort de Roovere
Het hele jaar door worden verschillende rondleidingen gegeven op Fort de Roovere. Je loopt over de aarden wallen, door de Mozesbrug en geniet je van het uitzicht vanaf de Pompejustoren. Loop je op 29 oktober mee? Dan geeft de Borgerij demonstraties (met onder andere kanonnen en musketten) en komt de Tachtigjarige Oorlog tot leven.
Meld je hier aan voor de wandeling.

4. Wandelexcursie Groote Meer
Onder leiding van een gids wandel je op zondag 15 oktober ongeveer 5,5 kilometer door een heuvelachtig terrein met bos, heide, stuifzand en vennen. Je ziet hoe het ven Groote Meer er op dit moment bij ligt en je gaat op zoek naar al wat groeit, bloeit, vliegt en kruipt. Vogels die je kunt verwachten zijn onder andere de buizerd, havik en specht.

5. Wandeling Bergse Wandelclub
Iedere maand organiseert de Bergse Wandelclub een wandeling waarbij iedereen aan kan sluiten. De wandeltocht is altijd in het weekend en de lengte varieert tussen de 10 en 15 kilometer. Het verzamelpunt en de vertrektijd zijn voor iedere wandeling anders.